Foto: Pat Verbruggen voor RetailDetail

Torfs haalt meteen 90% omzet bij heropening


Maandag mochten de winkels eindelijk weer open, met soms lange wachtrijen tot gevolg. Ook Schoenen Torfs spreekt van een succesvolle heropening: de winkels haalden zowat 90% van hun normale omzet.

Mode

  • JBC opent “mooiste kinderwinkel van België”
  • Bristol lonkt naar stadspubliek met pop-up Coco Bella
  • Torfs haalt meteen 90% omzet bij heropening
  • Zal de coronacrisis de modesector veranderen?

Foto: Pat Verbruggen voor RetailDetail

Torfs haalt meteen 90% omzet bij heropening


Maandag mochten de winkels eindelijk weer open, met soms lange wachtrijen tot gevolg. Ook Schoenen Torfs spreekt van een succesvolle heropening: de winkels haalden zowat 90% van hun normale omzet.

Mode

  • JBC opent “mooiste kinderwinkel van België”
  • Bristol lonkt naar stadspubliek met pop-up Coco Bella
  • Torfs haalt meteen 90% omzet bij heropening
  • Zal de coronacrisis de modesector veranderen?

Tevredenheid

CEO Wouter Torfs is tevreden over de heropening: ondanks de toeloop was er geen sprake van een overrompeling. "Ook over het omzetcijfer ben ik best tevreden", zegt hij in Het Laatste Nieuws. "In de shoppingcentra in de binnenstad hebben we nog wel verlies geleden in vergelijking met de maandag vorig jaar, maar aan de rand van de stad hebben we een fijne stap vooruit gezet. Met een pure onlinedag haalden we de voorbije weken 40% van de omzet van al onze winkels. Gisteren zaten we met onze winkels op pakweg 90%."

Foto: Pat Verbruggen voor RetailDetail

Lange wachtrijen

In de lange wachtrijen bij sommige ketens als Action of Primark ziet Torfs geen graten, wel integendeel. "Ik heb gezien dat in die lange wachtrijen de afstand werd gerespecteerd. Als mensen er dan voor kiezen om een uur in de rij te staan, so be it!" De topman ziet er zelfs een positief signaal in en meent dat mensen hun winkels gemist hebben. "Gisteren is bewezen dat je dat niet kan uitgommen en dat dat ook niet wenselijk is. De mens is een sociaal dier en heeft behoefte om andere mensen te zien.”

Koop lokaal

De topman zegt ook dat veel mensen zich door de crisis weer meer richten op het lokale - zoals hoevewinkels, de korte keten en het toerisme in eigen streek. "Ik heb in deze coronacrisis altijd gezegd ‘koop lokaal’ en veel mensen zijn me maandag komen vertellen dat ze dat hebben onthouden." Het maakt dat hij toch op zijn hoede is voor de komende dagen, wanneer het door het warmere weer wellicht nog drukker zal worden. "Maar we gaan dan dubbel zo voorzichtig zijn, werken met stewards en heel veel aandacht besteden aan de afstandsnormen. Maar ga gerust naar de winkel!"

Meer lezen over Retail?

Powered by Gicom