Foto: Flanders DC

Nieuw platform voor Ik Koop Belgisch


Het initiatief voor lokale handel ‘Ik Koop Belgisch’ lanceert een nieuw platform met meer dan 1500 ontwerpers en merken. Elodie Ouédraogo is het gezicht van het project en de campagne.

Mode

  • Riskante groeistrategie duwt FNG diep in het rood
  • Inditex boekt eerste kwartaalverlies ooit
  • Nieuw platform voor Ik Koop Belgisch

Foto: Flanders DC

Nieuw platform voor Ik Koop Belgisch


Het initiatief voor lokale handel ‘Ik Koop Belgisch’ lanceert een nieuw platform met meer dan 1500 ontwerpers en merken. Elodie Ouédraogo is het gezicht van het project en de campagne.

Mode

  • Riskante groeistrategie duwt FNG diep in het rood
  • Inditex boekt eerste kwartaalverlies ooit
  • Nieuw platform voor Ik Koop Belgisch

Ook artiesten en designers

Naar aanleiding van de huidige coronacrisis, en de impact daarvan op de lokale economie, vernieuwt het initiatief ‘Ik Koop Belgisch’ van Flanders DC zijn onlineplatform. De nieuwe website verzamelt meer dan 1500 Belgische ontwerpers en merken, maar voortaan ook andere artiesten en bedrijven uit creatieve sectoren van kunst tot videogames.

Nieuw op het platform zijn een locatiezoeker per stad of gemeente en een ‘shop the look’-feature, zodat bezoekers de producten op de website er meteen kunnen kopen door middel van interactieve foto’s.

Foto: Flanders DC

Ook artiesten en designers

Naar aanleiding van de huidige coronacrisis, en de impact daarvan op de lokale economie, vernieuwt het initiatief ‘Ik Koop Belgisch’ van Flanders DC zijn onlineplatform. De nieuwe website verzamelt meer dan 1500 Belgische ontwerpers en merken, maar voortaan ook andere artiesten en bedrijven uit creatieve sectoren van kunst tot videogames.

Nieuw op het platform zijn een locatiezoeker per stad of gemeente en een ‘shop the look’-feature, zodat bezoekers de producten op de website er meteen kunnen kopen door middel van interactieve foto’s.

Foto: Flanders DC

Belgisch kopen is meer dan een hashtag”

Campagne op sociale media

Het nieuwe platform gaat ook gepaard met een socialemediacampagne, waarbij consumenten worden opgeroepen om een (creatieve) foto te nemen en te delen met de hashtag #ikkoopbelgisch. "Het is nu belangrijker dan ooit. Belgisch kopen is voor mij meer dan een hashtag. Het is een vorm van respect voor de kennis en het savoir-faire die België rijk is", zegt Elodie Ouédraogo, die ambassadeur is van de campagne sinds de start in 2015.

Foto: Flanders DC

Meer lezen over Retail?

Powered by Gicom